
Contemporary
Ο σύγχρονος χορός ανήκει στην κατηγορία των πιο εκφραστικών τεχνικά χορών. Εκτός από τις γνωστές τεχνικές (Limon, Release, Graham, Cunningham, Peter Goshe, Horton), ο σύγχρονος χορός έχει ενσωματώσει μοντέρνες τεχνικές όπως τη jazz, το hip hop, καθώς επίσης παραδοσιακές κουλτούρες από διάφορες χώρες και πολλά άλλα είδη χορού. Ο συνδυασμός όλων αυτών εξασφαλίζει την απόλυτη ελευθερία κίνησης για τον καθηγητή – χορογράφο και έκφρασης για τον μαθητή – χορευτή. Ο καθηγητής – χορογράφος υιοθέτει το προσωπικό του στυλ, επηρεάζεται από προσωπικά βιώματα, την εκπαίδευση και την καθημερινότητα του, καθώς επίσης από την κοινωνία και την εποχή στην οποία τοποθετείται. Μια απλή καθημερινή κίνηση έχει την δυνατότητα να γίνεται χορός και μια άσκηση τεχνικής να εξελίσσεται σε μια σύγχρονη χορογραφία με νόημα και σκοπό. Κύριο χαρακτηριστικό του σύγχρονου χορού είναι η απελευθέρωση μυϊκής έντασης για την επίτευξη αποδοτικής ενέργειας σε συνεργασία με την αναπνοή και τη μεταφορά βάρους του σώματος .Οι τεχνικές απελευθέρωσης ενισχύουν την αυτογνωσία της κίνησης αναδομώντας σώμα και νου.
Α.Π.Α.Σ (ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΣΩΜΑΤΟΣ)
Η Δημιουργική Απασχόληση μεσω τις Μουσικοκινητικης αγωγής έχει αναγνωριστεί πλέον η βασικότερη προϋπόθεση για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών
Στις αρχές του 20ου αιώνα, τρεις μεγάλοι καλλιτέχνες, ο Dalcroze, ο Orff και ο Kodaly, αποφάσισαν να συνδυάσουν τη μουσική με την κίνηση και τον λόγο.
Τα παιδιά μέσα από την ενασχόλησή τους με τις τέχνες, τη μουσική και την κίνηση, έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν, να εξερευνήσουν, να αναγνωρίσουν και να αναπτύξουν τις σωματικές τους ικανότητες , να παίξουν με έναν τρόπο εκπαιδευτικο, πρωτότυπο και άκρως διασκεδαστικό.
Τα μουσικοκινητικά και ψυχοκινητικά παιχνίδια συνεισφέρουν στην ανάπτυξη τόσο της λεπτής και αδρής κινητικότητας, όσο και της φαντασίας, της δημιουργικότητας, της ελευθερίας έκφρασης συναισθημάτων και φυσικά της έμφυτης επιθυμιας του παιδιού για παιχνίδι.
Γνωρίζοντας την έννοια του αυτοσχεδιασμού το σώμα του αφήνεται στον ρυθμό της κίνησης και με τη βοήθεια της φαντασίας του, αυτοσχεδιάζει και νιώθει πιο απελευθερωμένο
Στόχος του μαθήματος είναι τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα μέσα από διασκεδαστικες βιωματικές δραστηριότητες την αυτοπειθαρχεια , το συντονισμό μουσικής ρυθμού και κίνησης ,την πνευματική και την κοινωνικογνωστική ωρίμανση, την ομαδικότητα και συνεργασία καθώς αποκτούν εμπιστοσύνη στον ευατο τους και στην υπόλοιπη ομάδα.